Sabtu, 31 Disember 2011

Selamat Tinggal 2011...Selamat Datang 2012




Alhamdulillah....dipanjatkan kesyukuran kehadrat Allah SWT kerana sentiasa berada dalam rahmat dan rahimNya sepanjang 2011. Banyak peristiwa berlaku sepanjang tahun 2011 yang boleh dijadikan kenangan manis sepanjang hayat. Syukur juga kerana sentiasa sihat dan bersemangat ketika melaksanakan tugas yang diberikan hingga sukses dan mencapai matlamat. Moga-moga tahun-tahun mendatang juga tidak banyak diuji dengan halangan dan masalah...insyaallah.

Antara kenangan manis sepanjang 2011 ialah menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang buat kali kedua sepanjang bertugas sebagai pendidik. Syukur kehadrat Ilahi atas rezeki yang dikurniakan. Terima kasih banyak2 kepada Ketua Jabatan Tn Hj Yussof Said atas kepercayaan yang diberikan. Insyaallah saya akan lipatgandakan usaha agar terus menjadi pendidik yang cemerlang. Kenangan manis seterusnya ialah ditauliahkan sebagai Mejar (KRS) dalam satu majlis penuh istiadat. Sampai juga hajat di hati setelah beberapa lama menyumbang khidmat bakti dalam unit uniform tersebut. KRS dan saya memang sukar dipisahkan. Saya berasa puas dapat memberikan sumbangan walaupun kadang-kadang terasa perit.

Tahun 2011 berakhir dengan satu lagi episod manis iaitu dinaikkan pangkat ke DG48 walaupun tidak menjangka sama sekali. Syukur sangat-sangat kerana dapat berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan rakan-rakan guru yang fresh graduate. Biarlah kenangan manis ini terus kekal dalam lipatan sejarah seorang pendidik yang bernama Arbakyah Hassan. Kejayaan peribadi ini juga akan dijadikan sandaran untuk berusaha dengan lebih gigih dan tidak lupa kepada nikmat yang Allah berikan. Moga Allah sentiasa tetapkan iman dan kuatkan semangat untuk menjadi mukmin yang sejati....insyaallah.

1 ulasan: