Isnin, 23 Mei 2011

Kelebihan Senyum....senyumlah

  1. Senyum membuatkan kita lebih menarik. Kita akan selalu tertarik terhadap orang yang selalu tersenyum.
  2. Senyum mengubah mood kita. Ketika kita berasa kecewa atau “down” cubalah untuk tersenyum. Mungkin mood kita akan berubah menjadi lebih baik.
  3. Senyum dapat merangsang orang lain tersenyum. Ketika seseorang tersenyum maka senyuman tersebut akan membuat suasana menjadi lebih ceria, mengubah mood orang lain yang ada di sekitarnya dan membuatkan orang sekeliling menjadi senang. Orang yang suka tersenyum membawa kebahagiaan terhadap orang yang berada di sekitarnya. Seringlah tersenyum maka anda akan disukai oleh banyak orang.
  4. Senyum dapat mengurangi stress. Stress secara jelas dapat muncul di wajah anda. Senyuman membantu menutupi kesan bahwa kita sebenarnya sedang berduka atau berasa “down”. Jika anda sedang stress cubalah untuk tersenyum, maka stress anda akan berkurang dan anda akan berasa lebih baik untuk meneruskan langkah selanjutnya.
  5. Senyum meningkatkan sistem imunisasi (kekebalan) tubuh anda. Senyum dapat membantu tubuh agar dapat bekerja dengan baik.
  6. Senyum menurunkan tekanan darah anda. Ketika anda tersenyum, maka tekanan darah anda akan menurun. Jika anda tak percaya, anda boleh mencubanya sendiri, jika anda memiliki alat pengukur tekanan darah di rumah anda.
  7. Senyum mengeluarkan endorphins (meredakan rasa sakit secara alamiah) . Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa senyum dapat merangsang pengeluaran endorphin.
  8. Senyum dapat melenturkan kulit wajah dan membuat anda kelihatan lebih muda. Otot-otot yang digunakan untuk tersenyum ikut membuat anda terlihat lebih muda. Jika anda ingin sesuatu yang berbeza, maka berikan senyuman anda sepanjang hari, maka anda akan kelihatan lebih muda dan bmerasa lebih baik.
  9. Senyum membuat anda kelihatan berjaya. Orang yang tersenyum kelihatan lebih berkeyakinani dalam menjalani kehidupan.
  10. Sudah pasti senyum menjanjikan kita pahala. Tidak perlu bersusah payah untuk mendapatkan pahala . Ukirkan senyumlah kepada saudara mara, rakan2, & pelajar......hehehe....cuma janganlah senyum sendirian ya...Bahaya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan