Khamis, 26 Ogos 2010

Tempat -tempat menarik di Perak









Kebetulan tiga bulan berturut saya berpeluang melawat tempat-tempat pelancongan di negeri Perak. Ada yang sudah biasa saya lawati seperti Zoo Taiping, Muzium Perak, Tambun Lost World dan Bukit Merah Lake Town. Ada juga yang baru pertama kali saya jejaki seperti makan mi udang di Kuala Sepetang, jelajah Gua Tempurung, melawat Kelly Castle dan lawatan ke ladang limau bali di Tambun. Banyak juga kenangan dan pengalaman yang saya peroleh sepanjang lawatan tersebut. Negara kita pun tidak kurang tempat-tempat pelancongan yang menarik. Nampaknya tahun ini menjadi Tahun Melawat Perak bagi saya. Kebetulan IPG juga memilih Perak sebagai destinasi pelancongan kami bagi mengisi aktiviti kelab. Almaklumlah, kos lawatan pun bukannya mahal sangat dan pengangkutan pula ditaja oleh kelab.


1 ulasan: